Haber

SEÇ MARKET ‘BAYİ OLUR MUSUNUZ’ FUARINA KATILDI

Esnaf dostu iş modeliyle öne çıkan Seç Market, İstanbul’da düzenlenen Bayim Olur musun Fuarı’na katıldı. Bayilik modeliyle esnafa birçok avantaj sağladıklarını belirten Seç Market Genel Müdürü Altan Sekmen, ‘Finansal destek, ödeme kolaylığı, lojistik destek sağlıyoruz, dijital altyapı sunarak esnafın dijitalleşmesine katkı sağlıyoruz. Pazarlama faaliyetleri gerçekleştirerek esnafımızın sosyal medya, dijital medya ve televizyonda tanıtımını yapıyoruz. “Bu kültürel dönüşümü gerçekleştirirken alanında uzman grubumuzla esnafımıza operasyonel anlamda rehberlik ediyor, danışmanlık misyonunu üstlenerek onları modern mağazacılığa dönüştürmeye çalışıyoruz” dedi.

Perakende sektöründe esnaf dostu iş modeliyle öne çıkan Seç Market, bu yıl 21’incisi düzenlenen Bayim Olur musun Fuarı’na katıldı. Fuarda ikinci kez yer alan, franchising ve markalı bayilik kesimlerinin oyuncularını bir araya getiren pazar standına ziyaretçiler ilgi gösterdi. 30’dan fazla farklı sektörden 100’ün üzerinde yerli ve yabancı markanın katılımıyla Yenikapı’da düzenlenen fuarı yüzlerce yerli ve yabancı ziyaretçi ziyaret etti. Seç Market iş modeli hakkında bilgilerin verildiği stantta, ziyaretçiler fuar boyunca Seç Cafe bölümünde bir araya geldi. Mağazalardan ilham alan tasarımıyla fuarda yerini alan firma, ziyaretçilerin ilgisini çekti.

‘BAYİ OLUR MISINIZ FUAR ESNAF VE İŞ ADAMLARINA GÜZEL FIRSATLAR SUNUYOR’

Fuarı ziyaret eden Seç Market Genel Müdürü Altan Sekmen, ‘Sektörümüz için çok değerli olan bu fuara katılmaktan mutluluk duyuyoruz. Bayim Olur musun Fuarı yatırımcılara güzel fırsatlar sunan, firmaları bir araya getiren çok güzel bir etkinlik. Burada söz konusu olan, farklı alanlardan farklı departmanları bir araya getiren bir bayilik ekosistemidir. Bu bayilik ekosisteminde iş yapmak, yatırımcı olmak isteyen veya hali hazırda benzer işler yapıp dönüşüm yapmak isteyen yatırımcılara, esnaflara ve iş adamlarına güzel fırsatlar sunuyor. Yani bu çok başarılı bir düzenleme mi? söz konusu.

‘MODERN PERAKENDE ÇOK HIZLI BÜYÜYOR’

Türkiye’de gıda perakendeciliği başta olmak üzere perakende sektörünün son 20 yılda çok hızlı bir dönüşüm geçirdiğini belirten Sekmen, ‘Modern perakendecilik çok hızlı büyüyor. Ülkemizde son 20 yılda çağdaş zincir dediğimiz zincir mağazalar ve çağdaş mağazacılığı temsil eden noktalar çok hızlı büyümeye başladı. Doğal olarak perakendenin daha önce çok daha büyük olan klasik kanadı küçülmeye başladı. Ülke ekonomisi ve tüketici açısından baktığımızda bu aslında olumlu bir şey çünkü modern perakende, tüketiciye daha uygun fiyatlı, kaliteli ürünler sunuyor ve ülke ekonomisine katkı sağlıyor. Bu büyüme karşısında klasik esnafın veya klasik pazarın pazar payını kaybetmesi doğal bir sonuçtur. Ama doğal olarak klasik kanaldaki esnafımız modern perakendecilerle rekabet etme şansları çok fazla olmadığı için zor anlar yaşıyor. Dolayısıyla perakende segmenti böyle bir ortamda büyümeye devam ediyor. “Seç Marketçilik olarak klasik esnafımızın modern esnafa dönüşmesinde model olarak önemli bir rol oynadığımıza inanıyoruz” dedi.

‘ESNAFIMIZA AVANTAJ SAĞLIYORUZ’

Türkiye’nin 81 ilinde 2.600’ün üzerinde Seç Market noktasının bulunduğunu belirten Sekmen, ‘Bu bayilerin hepsinin kendi işyeri var. Kurumsal kimliğimiz altında Yıldız Holding’in çok güçlü tedarik altyapısının yanı sıra esnafa pazarlama ve dijital altyapı desteği sağlıyoruz. Esnaf böyle bir ekosistemin parçası olmak isterse onlarla sözleşme yaparız. Bu anlaşma sonrasında mağazalarını Seç Market tabelası altında dönüştüren ve modern perakendeci olma yolunda ilk adımı atan esnaflarımıza bazı avantajlar sağlıyoruz. Öncelikle tedarik çok büyük bir avantaj. Yıldız Holding’in perakende şirketleri çok büyük bir satın alma gücüne sahip. Bundan esnafımıza fayda sağlıyoruz. Oluşturduğumuz Seç Market kurumsal kimliği bugün ülkemizin 81 ilinde ve birçok ilçesinde bilinen ve sevilen bir marka olarak yerini almıştır. Bu da esnafımıza avantaj sağlıyor. Ayrıca finansal destek, ödeme kolaylığı, lojistik destek sağlıyoruz ve dijital altyapı sağlayarak esnafın dijitalleşmesine katkı sağlıyoruz. Pazarlama faaliyetleri gerçekleştirerek esnafımızın sosyal medya, dijital medya ve televizyonda tanıtımını yapıyoruz. “Bu kültürel dönüşümü gerçekleştirirken alanında uzman ekibimizle esnafımıza operasyonel anlamda rehberlik ediyor, danışmanlık misyonunu üstlenerek onları modern mağazacılığa dönüştürmeye çalışıyoruz” dedi.

‘MAĞAZA EN AZ 50 METREKARE OLMALIDIR’

Sözlerine devam eden Sekmen, ‘Ülkemizde onbinlerce mahalle bakkalı, market ve benzeri esnaf işletmesi bulunmaktadır. Bayimiz olmak isteyen herkese kapımız açıktır. Bunun için bazı zemin koşulları var. Mağaza en az 50 metrekare olmalıdır. 50 metrekarenin üzerinde mağazası olan bir esnaf bize başvurursa kendisiyle görüşüyoruz. Bir sonraki aşamada sözleşme kuralları var. Belli düzeyde garanti sağlanabilirse tüm esnafımızı dönüştürmeye hazırız. “Esnafımız isterse bu birlik gerçekleşebilir” dedi.

‘AYNI ZAMANDA ÜLKE EKONOMİSİNE KATKIDA BULUNUYORUZ’

Modern perakende ekosisteminin pek çok faydasının olduğunu söyleyen Sekmen, şöyle konuştu:

‘Geleneksel olarak tek başına çalışan ve rekabet edemeyen esnafımızı modern bir ekosisteme dahil ettiğimizde hem tüketiciye uygun fiyat sunma hem de kaliteli ürünü en hızlı şekilde ulaştırma açısından birçok katkı sağlıyorlar. İstihdama katkı sağlıyor. Aynı zamanda ülke ekonomisine de katkıda bulunuyoruz. Mahalle esnafı bizim kültürümüzde çok değerlidir. Bazen anahtar akşam okuldan gelen çocuğa emanet ediliyor. Modelimizin bu kültürün korunması, mahalle esnafının geliştirilmesi ve rekabette daha güçlü hale getirilmesi açısından toplumsal bir etkiye sahip olduğuna inanıyoruz.

‘KADIN GİRİŞİMCİLİĞİNİ DE ÇOK ÖNEMSİYORUZ’

Kadın girişimciliğine de büyük önem veriyoruz. Ülkemizde 2.600’ü aşkın Seç Market bayisinin yüzde 10’unu kadın işletmeciler oluşturuyor. Kadınlarımızın bu alanda güçlenmesine destek olmaya çalışıyoruz.

‘REKABETTE ÖNE ÇIKACAK UYGULAMALARIMIZI PAZAR BEKLENTİLERİNİ DİKKATE ALARAK OLUŞTURUYORUZ’

Her bayilik modelinin kendine has özellikleri olduğunu belirten Sekmen, ‘Her zaman farklı modeller görüyoruz. Ancak en çok esnafa fayda sağlayacak ve onların rekabette öne çıkmasını sağlayacak uygulamalarımızı piyasa beklentilerini dikkate alarak oluşturuyoruz. Herkes kendi modelinden sorumludur. Rekabet iyi bir şeydir, insanları ve şirketleri ayakta tutar. Kendi yolumuzda emin adımlarla ilerlemek istiyoruz” dedi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu